Foto: Thorsten Stjärnered.

Näskotts Sockenstuga

Kingsta

Vad finns i NÄSKOTTS SOCKENSTUGA?

Foto: IKON

Skapad: 2012-02-23 21:25:00

För den som fundera på att vara i Näskotta sockenstuga med dopfest eller minnesstund eller ett annat arrangemang kan det vara bra att i förväg ha lite grepp om vad som finns och saknas. Församlingen tar inte ut någon hyra när bokningen hör ihop med en kyrklig handling. Information och bokning görs på expeditionen i Krokom, Kyrkans Hus, 0640-171 00.

Det här finns tillgängligt :

•  Kaffebryggare för: 20 koppar
•  Diskmaskin:  JA
•  Kylskåp:   JA
•  Kaffeporslin för 60 gäster
•  Djupa tallrikar och skedar för  60 gäster
•  Flata tallrikar med knivar och gafflar för 60 gäster
•  Sittplatser (bordsplacering): 70 personer
•  Sittplatser (föreläsningssal): 100 personer
•  Filmduk: NEJ
•  Högtalaranläggning: NEJ
•  Städutrustning för dem som hyr lokalen: JA

I församlingsaftnar träffas ofta grannar och andra kring ett internationellt engagemang.

Hyra i församlingshem eller sockenstuga

Låt oss skapa en hemmiljö man gärna vill komma tillbaka till.

Den årliga cykelutfärden från skolan till kyrkan är en fortsatt succé.
Samlingssalen rymmer många. Här har skolklasser från Näldens skola intagit stora salen. Foto: Liselotte Bergner.
Minnesstunden efter en begravning uttrycker de efterlevandes gemenskap och de gemensamma minnena av den  man tagit avsked av.
Minnesstunden efter en begravning uttrycker de efterlevandes gemenskap och de gemensamma minnena av den man tagit avsked av. Foto: Thorsten Stjärnered.
Köket i Näskotts sockenstuga är bra utrustat med spis, ugn, kyl, frys och diskmaskin. Foto: Thorsten Stjärnered.