Svenska kyrkan i Utlandet - som hemma fast borta.

Internationellt arbete i Näskotts församling

Näskotts församling tänker och handlar gränslöst.

Internationellt arbete

I det lokala finns också det globala naturligt med. I omtanken och stödet till Svenska kyrkans internationella arbete och till utlandskyrkan. Vi lyfter fram frågor om rättvisa och klimat, ber och bildar opinion.

Hur tror du att det känns att aldrig få äta sig mätt?

Fastekampanjen - vill utrota hungern

Trots att jordens resurser skulle kunna räcka åt oss alla, lever 800 miljoner utan att kunna äta tillräckligt. Men det går att utrota hungern! Var med du också!

I Nälden är traditionen stark att måndagen efter tacksaägelsedagen ordna en skördeauktion till förmån för vettiga insatser någonstans i världen.

Skördeauktion - god tradition i Nälden

I anslutning till tacksägelsedagen ordnar Näskotts församling en manifestation av både tacksamhet och givmildhet. Detta för att kunna stötta viktiga projekt i världen som behöver ekonomiskt bistånd.