Foto: Magnus Aronson

Konfirmation

Gemenskap med gamla och nya kompisar, många glada skratt, men också allvar och en hel del nya upptäckter

Konfirmandåret 2023-2024 pågår just nu. Under våren/försommaren kommer en inbjudan att skickas ut till ungdomar födda år 2010.

Innan dess är du välkommen att kontakta församlingen om du vill veta mer om konfirmation, nästa konfagrupp eller något annat!

Konfirmandåret 2023-2024 (årgång 2009)

Konfirmandåret är en tid av gemenskap med gamla och nya kompisar, många glada skratt, upplevelser och minnen för livet. Tillsammans utforskar vi en massa saker som ungdomar brukar fundera kring; Livet. Mitt eget liv. Kärlek. Gud. Rätt och fel. Och mycket annat...

Hoppas du också vill vara med på den här spännande resan. Ta chansen att var med om en riktigt spännande och rolig konfirmandtid tillsammans med Ulla Schönberg Berfenfeldt, vik präst i församlingen, ungdomsledare och unga ledare!

Konfirmandåret

Det finns många frågor - vilka är dina? Och var hittar du svaren? Följ med på resan in i dina innersta tankar och funderingar!
Ta tillfället i höst! Din nyfikenhet är allt som behövs!

Ingen kostnad

Konfimandtiden inklusive alla aktiviteter är gratis.

Upptaktsträff - konfastart

Årets grupp startar med en träff i Tuna församlingshem, Iduns väg 17 i Svalsta.
Lördag 23 september kl. 13.00. Här träffas alla som anmält sig, men kanske  också du som inte riktigt har bestämt dig ännu. Konfapräst Ulla och ledarna finns naturligtvis också på plats!

Konfirmation på annan ort

Det är vanligt att man konfirmerar sig i sin hemförsamling, men för den som vill erbjuder Svenska kyrkan också många andra konfirmationsalternativ.

Frågor, intresseanmälan och anmälan

Tillhör du årets konfirmandgrupp eller funderar du på att vara med i en kommande grupp: Du som har frågor om konfirmation och konfirmationstiden i Kiladalens församling är välkommen att kontakta någon av nedanstående personer som ansvarar för konfirmanderna.

Vik präst Ulla Schönberg Berfenfeldt

Frida Thunberg, ungdomsledare
076-141 21 09 frida.thunberg@svenskakyrkan.se

Du kan också få kontakt via kontaktformulär och församlingens officiella mejl eller telefon:

Kontaktformulär

Se formulär nedan. Om du redan nu vill anmäla dig, göra en intresseanmälan eller få svar på frågor. Församlingen återkopplar till dig så snart som möjligt.

Församlingens mejl eller telefon

kiladalens.forsamling@svenskakyrkan.se
0155-57002, 0155-78851

Mer om konfirmation på Svenska kyrkans gemensamma webbsidor

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Ungdomar som sitter på rad och pratar och ler.

Hitta konfirmation

Sök efter en konfirmationsgrupp eller ett konfirmationsläger som passar dig och dina intressen.

Intresseanmälan/anmälan/meddelande angående konfirmation

Kiladalens församling sparar dina kontaktuppgifter för återkoppling och kontakt. Om du vill delta i verksamheten sparas uppgifter så länge som du deltar. På webben finns mer information om hur Svenska kyrkan hanterar personuppgifter.