Foto: Evelina Grönlund

Välkommen till Istorps Pastorat

Vi är Horreds, Istorps och Öxnevalla församlingar och vi vill på Jesu uppdrag och i Guds kraft vara en församling med välkomnande gemenskap, levande och livgivande gudstjänst, socialt ansvarstagande, lokalt förankrade, vägledande och hoppgivande. Välkommen med!

Välkommen - Vad söker du?

Vill du veta när något händer i församlingen? Gå till Kalendern. Under På gång hittar du information om aktuella händelser. Under Personal och kontakt hittar du våra kontaktuppgifter. Om du vill läsa mer om vad som händer under veckorna (barngrupper, kören, gudstjänster, bibelstudium med mera), klicka på Händer alltid. Leta du efter information kring Dop, Konfirmation, Vigsel eller Begravning? Gå till Kyrkan genom livet. Viktig information om oss (såsom våra kyrkor, vår vision, gravrätt, GDPR, sammanträdesprotokoll med mera) hittar du under just Information. Välkommen hit!

TISDAG 23/4: Församlingskväll med Mirjam och Boas Adolphi

Horreds Församlingshem, Tisdag 23/4, 19:00-20:30.

Vi gästas av Mirjam och Boas Adolphi, grundare av organisationen "Barnens Ambassad," som berättar om sitt arbete. Drop-In-fika från 19:00, så det går utmärkt att "droppa in" efter Bön och Lovsång. Ingen anmälan. Varmt välkommen!

En präst sitter med hörlurar och pratar i mobiltelefon med bibeln uppslagen framför sig.

Lyssna till vår Podd Bibelsamtalet!

Vi vill uppmuntra fler att samtala om Bibelns texter - därför ger vi ut Podden ”Bibelsamtalet.” Varje vecka släpps ett nytt avsnitt, där vi samtalar om och utifrån kommande söndags evangelietext. Välkommen med i samtalet!

Senaste avsnittet: Samtal om och utifrån Johannesevangeliet 16:16-22, inför Fjärde Söndagen i Påsktiden, 21/4, då temat är ”Vägen till livet.” Varmt välkommen att lyssna!

Avsnitt inför söndagen släpps senast tisdag morgon. Lyssna genom att klicka här (webbläsare) eller här (Spotify). Följer du länkarna hittar du även äldre avsnitt.

Fram till och med April månads slut: Bön, Lovsång och Mässa i Klockaregården.

Nu under vinterhalvåret (November-April), firas alla gudstjänster under vardagarna i Klockaregården istället för i Horreds kyrka. Detta gör vi för att hushålla med uppvärmningen.

Så välkommen till Klockaregården på:

Måndag           12:00              Middagsbön

Tisdag              12:00              Middagsbön

18:30              Bön och Lovsång

Onsdag            12:00              Middagsbön

18:15              Bön för fred i Ukraina, Israel och Palestina.

18:30              Mässa

Torsdag            12:00              Middagsbön

Fredag              12:00              Middagsbön

Här hittar du alla tider för kommande gudstjänster, verksamheter och evenemang.