Foto: Gustaf Hellsing/IKON

Engagera dig i församlingen

Varför inte bli frivillig medarbetare? Din kunskap, dina erfarenheter och ditt engagemang behövs i kyrkan!

Vill du engagera dig för Hörnefors och människorna i vår församling? Välkommen att komma med och bidra i våra olika verksamheter. Här hittar du några av de verksamheter där frivilliga idag är viktiga för att driva arbete i Hörnefors församling. Du är också välkommen med egna förslag och synpunkter, kanske finns det något helt annat som du skulle vilja hjälpa till med. Kontakta någon av våra anställda så hjälper de dig vidare.

Besöksgruppen

Dessa frivilliga församlingsbor besöker gärna människor som önskar sällskap och en pratstund. De är också med och uppvaktar alla äldre människor i församlingen. Vi är stolta över vår frivilliga besöksgrupp!

Kaffegruppen

Kaffegruppen består av frivilliga som ordnar kyrkkaffe eller lättare mat några gånger under terminen. De håller ställningarna i köket och är en ovärderlig tillgång för församlingens gudstjänstverksamhet. Är du intresserad av att hjälpa till?

Kyrkvärd

I gudstjänsterna medverkar ideella församlingsbor med olika moment, som textläsningar, böner, med mera. Visst vill du vara med och utforma våra gudstjänster som kyrkvärd?

utsmyckning

Altaren i kyrkan och gravkapellet pryds varje vecka med nya blommor och växter. Du får gärna bidra med blommor från dina egna odligar eller plocka ihop en bukett av det som naturen erbjuder. Välkommen att vara med och pryda altaret.