Foto: Hörnefors församling

Våra kyrkor och mötesplatser

Rosornas kyrka i centrala Hörnefors känner du säkert till men församlingen har också verksamhet i flera andra kyrkor och lokaler. Här hittar du mer information om byggnaderna, hur de används och vilka lokaler du kan hyra.

Rosornas kyrka

Nästan som en liten katedral ligger Rosornas kyrka mitt i centrala Hörnefors. Här håller vi merparten av våra gudstjänster och Rosornas kyrka är också en uppskattad vigselkyrka.

Församlingsgården exteriör vintertid 2017.

Församlingsgården

Precis bredvid kyrkan ligger församlingsgården. Här ryms allt från barnverksamhet till pensionärsträffar, bröllopsfester och minnesstunder.

Rosornas kapell

Hörnefors kyrkogård ligger centralt i samhället och här hittar du också Rosornas kapell. De flesta begravningsgudstjänster i Hörnefors hålls i kapellet.

Församlingsexpeditionen

Till vår expedition är du välkommen med dina frågor om allt från medlemskap i Svenska kyrkan till bokning av dop, vigsel eller begravning. I huset har också de flesta som arbetar i församlingen sina kontor.

Brukskyrkan

Hörnefors äldsta kyrka har anor tillbaka till 1796 men används numera bara sommartid. Kyrkan ägs av Stiftelsen Hörnefors bruk och är en populär vigselkyrka.

Missionshuset i Sörmjöle

Vid E4:an i Sörmjöle ligger det gula missionshuset som ägs och drivs av EFS. Huset används också som samlingslokal för byn.

Fiskarkapellet på Snöan

Det gamla fiskarkapellet på ön Snöan är väl värt ett besök.

Kyrkans ungdomsgård, Norrbyskär

En skärgårdsidyll med en rik historia. Perfekt för läger och andra arrangemang.