Det händer i kyrkan

Gudstjänster, körer, barngrupper – här hittar du mer information om allt som händer i Hörnefors församling för både barn och vuxna. Här finns också vår webbkalender.

Några nattvardskalkar står på ett bord. Människor i bakgrunden.

Fira gudstjänst

Mitt i allt som pågår i livet samlas vi till gudstjänst. Du är välkommen att vara med oavsett vem du är, hur gammal du är och om du är en van gudstjänstfirare eller aldrig har besökt kyrkan tidigare.

Barn & familj

Självklart ska barnen få rum i kyrkan - alltid. I våra olika barngrupper har de dessutom en alldeles egen plats.

Unga & konfirmation

Kyrkan kan vara en fantastisk plats att växa på och här finns rum för alla de stora frågorna och massa kul på vägen. Hörnefors församling erbjuder både konfirmation och andra grupper för tonåringar och unga vuxna.

Vuxna

I kyrkan spelar det ingen roll om du är 25 eller 95 år - gemenskapen är till för alla. Här hittar du information om det som händer i kyrkan för oss som kallar oss vuxna.

Körer & musik

Sången och musiken är en viktigt del i församlingens liv och genom musiken är det många som upplever ett tilltal från Gud. Du är välkommen att vara med i någon av våra körer för alla åldrar eller att som åhörare njuta av en konsert med duktiga musiker och sångare.