Höörs församling

Höör, Munkarp, Hallaröd, Norra Rörum och Tjörnarp.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Hela Höör springer! Höörsloppet den 4 maj

Höörsloppet - Hejda Hungern är ett välgörenhetslopp. Allt överskott går oavkortat till Act Svenska kyrkan. Loppet är sanktionerat av Skånes friidrottsförbund. OBS! Förlängd anmälningstid!!!

Kvinnlig präst på strand med barn i bakgrunden.

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med andra kyrkor, organisationer och frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor och agerar snabbt vid katastrofer.

Tre barn med ryggsäckar på väg till skolan.

Bli månadsgivare till Act Svenska kyrkan

Med en liten gåva varje månad kan du bidra till att fler barn får gå i skolan, att människor som flyr från krig får skydd och att fler kan ta sig bort från fattigdom.

Församlingskårens föredrag ”Bortom trädgården - om att återupptäcka de kristna träden” med Thomas Arentzen kommer att utgår den 24 april och ges vid ett annat tillfälle. Istället ersätts kvällen med annat program.

Två kvinnor sitter i en soffa och pratar.

Samtalskvällar

"Det stora och lilla livet"

mat

Tisdagslunch