Foto: /IKON

Ungdom

Tonårsgruppen - Svenska Kyrkans Unga

Tonårsgruppen är för dig som går i åk 9 och uppåt. Vi planerar programmet tillsammans och hittar på roliga saker som att laga mat, ha temakvällar med diskussion, quiz och tävlingar, kolla på film, sjunga, fira andakter, åka på läger. Kom du också!

En grupp ungdomar håller om varandra i en ring.

Tonårscaféet Höör

Är en mötesplats för unga människor från olika sammanhang och bakgrunder. Här serveras gratis fika, samtidigt som du kan slappa, vara med kompisar, spela pingis, lyssna på musik, spela kort/sällskapsspel, läsa läxor, spela instrument eller bara vara. Öppet tisdagar och torsdagar kl. 15.00 - 17.00 i Höörs församlingshem med ingång på baksidan. För mer information, ring församlingspedagog Jens Sjögren 0708 - 55 80 55

Konfirmation

Varför händer onda saker i världen? Kan jag alltid vara mig själv? Vad ska jag bli i framtiden? Du är inte ensam om att fundera över livet. Konfirmation handlar om Gud, livet och att diskutera små och stora frågor tillsammans med andra. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Du behöver inte vara döpt eller tillhöra Svenska Kyrkan för att vara med i en konfirmandgrupp. Om du väljer att konfirmeras så döps du under konfirmationstiden. Att konfirmeras kostar inget och vårt sommarläger är gratis.