Musik vid vigsel

Prästen kontaktar er minst fyra veckor före vigseln. Ni går igenom vigselgudstjänsten, era önskemål och bestämmer tillsammans hur vigseln ska utformas.

Har ni speciella önskemål beträffande in- och utgångsmusik, eller vill ha förslag på lämplig musik, kontakta kyrkomusikern så snart som möjligt. Detta gäller också om ni har önskemål om solosång, eller har egen solist som önskar ackompanjemang.

Solist

Det går bra att anlita en egen solist eller låta vänner sjunga eller spela i kyrkan. Fundera på vilken musik ni vill ha och vilka psalmer ni vill sjunga. Om ni vill kan kyrkomusikern hjälpa er att förmedla kontakt med externa solister.

Ni kan också fråga kyrkomusikern om hen vill sjunga solo. Kostnad för det är: en sång 600 kr, två sånger 900 kr.

På den här sidan kan du (längst ner) hitta mer info och inspiration för musiken vid er vigsel >>

Inspelad musik i kyrkan

Från och med 1 april 2019 går det bara att spela CD-skiva eller via iTunes i våra kyrkor.

Våra brudkronor

Nyfiken på våra brudkronor? Här berättar vi lite mer om brudkronans historia.

Drop in-dop/vigsel

Lika stort - lite enklare. Det finns många anledningar till att dopet eller bröllopet aldrig blev av, men kyrkan finns här, redo för er när ni är redo för oss. Nu finns chansen dop eller vigsel (eller varför inte båda samtidigt?), enkelt och stämningsfullt, men utan stor planering och utan många förberedelser. Du får hela ceremonin – inklusive samtal och fika efteråt.

Boka dop och bröllop på webben!

Nu behöver du inte passa våra telefontider för att hitta datum och plats för ditt bröllop eller dop – kolla när det passar dig på länkarna här!