kring konfirmation

Anmälan öppnar den 22 maj och görs via hemsidan. Sista anmälningsdag är
22 september. Det är först till kvarn som gäller för val av grupp, så anmäl dig så snart du har bestämt dig!
Efter sista anmälningsdatum tas konfirmander in i önskad grupp i mån av plats.

Kostnad

Våra läger är kostnadsfria förutom Sälenlägret. Kostnaden ska aldrig vara ett hinder för att konfirmeras. Möjlighet till subventionering finns, kontakta oss.

Dop

Konfirmationen är en bekräftelse av dopet. Även om du inte är döpt sedan tidigare är du välkommen till församlingens konfirmandgrupper. Tillsammans kommer vi överens om hur du vill genomföra ditt dop, på läger eller hemma. I varje konfirmandgrupp finns det ungdomar som döps under konfirmandtiden.

Gudstjänster

En del av konfirmandtiden innebär att delta i gudstjänster. Därför ligger en del av träffarna i anslutning till gudstjänster och utöver det kommer du behöva gå på ett antal gudstjänster på egen hand. Hela familjen är så klart varmt välkommen till kyrkan!

Skräddasydd konfirmation

Om alternativen som presenterats inte är något för dig, det kan t.ex. vara för att du inte kan åka på läger, vara i en stor grupp eller att du missade konfirmation och nu är lite äldre. Då kan vi istället hitta ett unikt, skräddarsytt upplägg som passar just dig.

Goda grannar

Du väljer själv i vilken församling du vill konfirmeras. Många väljer ett alternativ som finns nära där de bor och där de har sitt sammanhang. Du kan även konfirmeras i någon av grannförsamlingarna Färingsö, Västerled och Bromma. För information om andra församlingar besök: svenskakyrkan.se/konfirmation