Öken och kameler i solnedgång
Foto: Malin Pihlgren Nylander

Svenska kyrkan i Dubai

Svenska kyrkan har ingen verksamhet i Dubai. Vi hänvisar till Norska Sjömanskyrkan.

Svenskar är varmt välkomna till norska Sjömanskyrkans verksamhet! Det finns barnaktiviteter på svenska och möjlighet för svenskar att både döpas, vigas och konfirmera sig med norsk präst. Här kan du nå Sjömannskirkens anställda.

Läs mer på Sjömannskirkens webbsida.

svenskakyrkaniutlandet@svenskakyrkan.se

Vid kris eller katastrof

Vid olyckor, dödsfall eller andra kriser hänvisar vi till nedanstående kontakter.

Norska Sjömanskyrkan

Norska sjömanskyrkans har en jourtelefon: +971 505 589 653.

Svenska ambassaden

Svenska ambassaden i Abu Dhabi, Förenade arabemiraten.

Svenska medborgare som befinner sig i akut kris utanför ordinarie arbetstid;  ring ambassadens växel +971 2 4178800. Du kommer då att bli kopplad till konsulär handläggare på UD i Stockholm.

Jourhavande (svensk) präst

Mejla, chatta eller ring Jourhavande präst i Sverige.
Telefonnumret är +46-(0)10-490 45 91.  Öppet alla dagar kl 21-06 (svensk tid). Obs! Samtal från utlandet är inte gratis och syns på telefonräkningen.