Happy Voices – barnkörer som gör dig glad!

Sånger med fart, musiklekar och annat kul – var med i Happy Voices – barnkören för alla som går i förskoleklass och uppåt.

Visst är det kul att sjunga? Nu får du som går i förskoleklass och uppåt vara med i barnkören Happy Voices. Vi sjunger sånger med mycket fart, leker musiklekar och har roligt tillsammans! Är du osäker på om det är något för dig – kom och testa ett par gånger :). Happy Voices finns i Bygdeå, Ånäset och Djäkneboda, mer om varje kör kan du läsa här nedanför.

Happy Voices Bygdeå

Övningar i Bygdeå församlingshem på torsdagar 14.00–15.30 (vi startar med drop in-fika mellan 14.00 ooch 14.30). Barn som går på fritids i Bygdeå hämtar och lämnar vi där, övriga går själva till församlingsgården.

Happy Voices Djäkneboda

I Djäkneboda är Happy Voices en projektkör som övar på skolan. Våren 2024 övar vi tre tisdagar i mars (12/3, 19/3 och 26/3) klockan 14.30-15.30. Projektet avslutas med att vi sjunger upp tillsammans med Happy Voices Bygdeå och Bygdeå kyrkokör på påskdagen, söndag 31 mars, klockan 15.00.

Anmälan senast 10 mars 2024.

Happy Voices Ånäset

I Ånäset är Happy Voices en projektkör som övar på Nybyskolan. Våren 2024 övar vi fyra onsdagar i april och maj (17/4, 24/4, 8/5 och 15/5) klockan 14.30-15.30. Projektet avslutas med att vi sjunger upp i Nysätra kyra, söndag 19 maj, klockan 15.00.

Anmälan senast 12 april 2024.

Att vara med i Happy Voices är helt gratis, men vi vill att du anmäler dig.

Anmäl ditt barn här, det går att anmäla sig även under terminerna.

Körledare

Fler aktiviteter för barn- och familj

Sommarläger i Munkviken 2024

Gillar du sång eller äventyr? I slutet av juni och mitten av augusti kan du få åka med på roliga läger i Munkviken utanför Lövånger. För barn som bor i Bygdeå församling är halva lägeravgiften subventionerad för att så många som möjligt ska ha råd att åka med.

Sång & lek i Åkullsjön

På tisdagseftermiddagar hälsar vi alla barn förskoleklass–åk 3 välkomna till en dryg timmas kul tillsammans i bönhuset.

Tre flickor tittar busigt upp bakom en kyrkbänk.

After School

Finns det inget kul att göra efter skolan? Jodå, i både Bygdeå och Robertsfors får alla som går i åk 4–6 komma till After School.

Happy Voices – barnkörer som gör dig glad!

Kyrkis - Kyrkans barntimmar

Kyrkans barntimmar är en dopuppföljningsverksamhet för alla 4- och 5-åringar. Vi berättar om Bibeln, sjunger, målar, pysslar och leker.

En pojke pysslar med papper, snören och tejp. Han skriver något.

Miniorer

Miniorerna är grupper för de mindre skolbarnen Ånäset. Det blir lek, pyssel, fika och annat kul.