Några äldre personer sitter vid ett bord och äter soppa och samtalar.
Foto: Johannes Frandsen

Vuxna

I Bygdeå församling finns många mötesplatser för vuxna. Det spelar det ingen roll om du är 25 eller 95 år - gemenskapen är till för alla.

Aktuella arrangemang

Porträttbild på biskop Åsa Nyström i röd ämbetsdräkt och kräkla i handen.

Biskop Åsa Nyström besöker Bygdeå församling

En av alla viktiga arbetsuppgifter som en biskop har är att besöka alla församlingar i stiftet för att möta församlingsbor, förtroendevalda och anställda. 25–28 april kommer biskop Åsa Nyström för första gången till Bygdeå församling och du får flera möjligheter att träffa henne och höra henne tala. Tillsammans får vi ett tillfälle att utvärdera församlingens arbete och hämta ny inspiration.

En grupp äldre personer är ute och promenerar tillsammans på en cykelväg vid en landsväg.

Följ med på promenad!

Att promenera tillsammans är roligare än att promenera ensam. Varje måndag kan du få göra sällskap ut på byn i både Bygdeå och Robertsfors. Alltid fart och längd efter sällskap.

Grupper och mötesplatser

Bygdeå kyrkokör

I Bygdeå kyrkokör får du sjunga klassisk kyrkomusik men också visor, pop och gospel.

Kristen djupmeditation

Vi behöver balans i livet. Meditation kan vara en väg dit. I Robertsfors kyrka ordnar församlingen återkommande kristen djupmeditation för både nybörjare och den som mediterat tidigare.

Nysätrakören

Oavsett om du du bor i Ånäset eller ej är du välkommen att vara med i Nysätrakören – kören med lite extra sväng i.

Robertsfors kyrkokör

I den här blandade kören får du möjlighet att sjunga allt från psalm till klassiska körverk.

En kvinna sitter och stickar.

Systugan i Robertsfors

Trevlig gemenskap runt fikabordet - med eller utan handarbete.

Åkullsjöns Gospelgrupp

Gillar du gospel? Då är du välkommen med i Gospelgruppen. Vi övar på onsdagar.

Några äldre personer sitter och skrattar tillsammans vid ett bord.

Öppet hus

Det här är mötesplatsen i Bygdeå för dig som är ledig på dagtid. Alltid trevlig samvaro och fika! Kom som du är.

Oss möter du i församlingens vuxenverksamhet