Foto: Jim Elfström /Ikon

Dop, bröllop och begravning

Kyrkan finns där genom hela livet, från att välkomna ett barn in i guds familj, välsigna äktenskapet till att stödja anhöriga i sorgen efter någon nära.

Dop

Vill du låta döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest då vi firar att den som döps blir en del i Guds stora familj. I dopet finns löftet om att Gud är med under livets alla dagar, oavsett vad som händer.

Vigsel

Vigsel och bröllop är fest! Ett minne för livet. När vi gifter oss i kyrkan och tar emot välsignelsen säger vi ja till att sätta in kärleken i Guds sammanhang, vi lägger den i Guds händer.

Begravning

Mötet med döden är en av människans svåraste livskriser och det väcker ofta många frågor. Här kan du läsa mer om de praktiska frågorna kring ett dödsfall, hur begravningsgudstjänsten går till, men också hur vi kan hjälpa dig att hantera sorgen och saknaden.

Kontakta oss

Vill du komma i kontakt med Bygdeå församling hittar du alla uppgifter du behöver här.