Fira gudstjänst

Mitt i allt som pågår i livet samlas vi till gudstjänst. Du är välkommen att vara med oavsett vem du är, hur gammal du är och om du är en van gudstjänstfirare eller aldrig har besökt kyrkan tidigare.

Du kan möta Gud när som helst och hur som helst, även i din ensamhet. Men det finns en kraft i att möta Gud tillsammans. Söndagen är den stora gudstjänstdagen och i Bygdeå församling firar vi gudstjänst varje söndag, oftast i flera av våra kyrkor. Även andra dagar kan vi fira gudstjänst, titta i vår kalender för närmare information.

Det finns olika sorters gudstjänster men vi sjunger ofta psalmer, läser ur Bibeln, tolkar vad bibelordet betyder för oss här och nu, i en predikan eller reflektion, och ber. Ganska ofta firar vi också nattvard.

Vi firar också regelbundet gudstjänster som passar barn och familjer extra bra, men oavsett ålder är du alltid välkommen att vara med.

Nyfiken på Gud?

Läs om kristen tro