Psalmer ur svenska psalmboken

Här finns psalmer ur psalmboken inspelade av musiker och sångare från Bollebygd. Förutom ljudinspelningen visas även psalmtexten, så att var och en som lyssnar själv kan sjunga med. Eller bara lyssna.

Fastan och passionstiden

Bild på ett kors med skarpt ljus framför.

Psalm 38B: ”För att du inte tog det gudomliga”

Psalmen framförs av Eva Hell Widfeldt och Torbjörn Widfeldt

Bild på en man i en skuggig skog

Psalm 74: ”Du som gick före oss”

Denna psalm för fastetiden framförs här av Eva Hell Widfeldt och Torbjörn Widfeldt.

Bild på en svart ljusstake med ett brinnande ljus framför ett altare klätt i lila

Psalm 700:1: ”Litanian”

Litanian, eller kyrkans förbön, framförs av Eva Hell Widfeldt och Torbjörn Widfeldt.

Målning av Jerusalem

Psalm 135: ”Se vi går upp till Jerusalem”

En psalm för fastetiden. Den framförs av Eva Hell Widfeldt, sång, och Torbjörn Widfeldt, sång och orgel.

Advents- och jultiden

Bild på en snöig stuga med julgran

Psalm 118: ”Fröjdas, vart sinne”

Denna psalm för jultiden framförs av Eva Hell Widfeldt, sång och Torbjörn Widfeldt, sång och orgel.

Bild på rosor i snö

Psalm 113: ”Det är en ros utsprungen”

Bild på en tavla av Jesus

Psalm 14: ”Högtlovat vare Jesu namn”

Psalmen för annandag jul framförs av Eva Hell Widfeldt, sång och Torbjörn Widfeldt, sång och orgel.

Psalm 104: ”Gläd dig, du Kristi brud”

Psalm 104 publiceras på första advent 2020. Den framförs av sångare ur Bollebygds barnkör, Våga sjunga-kören och Bollebygds kyrkokör, samt Bengt Danielsson på trumpet och piccolatrumpet.

Psalm 103: "Bereden väg för Herran"

Psalm 103 publicerades på första advent 2020, med sångare ur församlingens vuxenkörer och Bengt Danielsson, på trumpet och piccolatrumpet.

Höst 2020

bild på en gul sol

Psalm 3: "Helig, helig, helig"

Psalm 3 publiceras på Alla helgons dag 31 oktober 2020, med sångare ur församlingens vuxenkörer.

Bild på sol som skiner över en äng

Psalm 23: "Tack, gode Gud för allt som finns"

Psalm 23 publicerades vid Tacksägelsedagen 11 oktober 2020.