Kyrkans klassiker!

Publicerad

Var med och upptäck delar av kyrkans tro och liv genom att göra en ”svenskkyrklig klassiker”, vilket innehåller bön, bibelläsning, gudstjänst och omtanke om andra under ett års tid.

Den ”svenskkyrkliga klassikern” innehåller:

• BÖN: Prova att be morgon och kväll under två månader.

• BIBELLÄSNING: Läs ett urval av bibelns klassiska texter.

• GUDSTJÄNST: Fira tolv gudstjänster under året, där fyra tillfällen är fasta (under jul och påsk). Har man svårt att ta sig till kyrkan kan man fira gudstjänst med SR eller SVT.
  • OMTANKE: Att regelbundet tända ett ljus för någon som du vet har det jobbigt, hemma eller i kyrkans ljusbärare.

För anteckningar

Du som väljer att genomföra klassikern behöver en folder, där du fyller i rutor för de olika momenten. Foldern finns att hämta i pastoratets kyrkor eller ladda ner den via knappen nedan.

Efter att foldern fyllts i skickas den till:

Kyrkans klassiker
Bollebygds pastorat
Bollebygds kyrkväg 1
517 37 Bollebygd

Initiativet till Kyrkans klassiker är taget av Kyrkans tidning.
Tanken är att det tar ca ett år att genomföra klassikern och i Bollebygds pastorat pågår den från fastlagssöndagen 27 februari 2022 till fastlagssöndagen 19 februari 2023. Alla som deltar i Kyrkans klassiker och meddelar detta, kommer att uppmärksammas!