Foto: Jörgen Nilsson

Blentarps församling

är belägen i sydvästra delen av Sjöbo kommun, Skåne län och tillhör Lunds stift. Kyrkorna som ingår i vår församling ligger i Blentarp, Everlöv och Sövde. Välkommen till oss!

En vårblomma med lila och vita kronblad.

Musik i vår

Här kan du se när vi har konserter och extra musik i våra gudstjänster.

Bibelcafé

Följ med och se in i Bibelns värld.

Allsångscafé

Här träffas vi för att sjunga älskade sånger och psalmer tillsammans. En stund med gemenskap, fika, prat och bön.

Tuppluren nr 1 2024. Foto: Eva Katsler
en hund ligger på en soffa

Motivationshund

I församlingen har vi hunden Saga som medarbetare.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Aktuellt från våra kyrkogårdar

Här finns information om arbetet och förändringar på våra kyrkogårdar.

Blentarps kyrkogård

Om oss

Blentarps församling bildades 2006 i nuvarande form och är en församling i Svenska kyrkan. Vi finns i Sjöbo kommun, Skåne län och tillhör Lunds stift.

Församlingsblad

Tuppluren är namnet på vårt församlingsblad och har funnits sedan 1999. Kika gärna in här och bläddra i det senaste numret:

Gudstjänst och Mötesplatser

Förutom våra gudstjänster har vi mötesplatser där barn, ungdomar och vuxna regelbundet träffas i Kyrkans Hus under vår och höst.

Ogräs har växt upp i sprickorna mellan stenplattorna.

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

I vår församling erbjuder vi följande kyrkliga handlingar.

Kyrkans Hus och våra kyrkor

I vår församling har vi Kyrkans Hus som inrymmer pastorsexpedition, lokaler för vår barn-, ungdoms- och vuxenverksamhet samt kyrksal och församlingshem. Dessutom har vi tre kyrkor i Blentarp, Everlöv och Sövde.

Everlövs nya kyrkogård - på andra sidan vägen.

Kyrkogårdar och begravningsverksamhet

Information om våra kyrkogårdar, gravskick, vad begravningsavgiften går till och gravskötsel.