Foto: Christina Ahnfeldt

Barn

Vi har olika typer av verksamheter för barn i olika åldrar.

Vill du träffa andra föräldrar med småbarn som är föräldralediga? Kom till oss på vårt föräldracafé!

Föräldracafé

Är du föräldraledig och vill bryta vardagen hemma och komma till ett sammanhang där du kan dela dagliga bestyr med andra och bara få vara?

Gemensamt för alla våra barngrupper är att vi utgår från Barnkonsekvensanalysen, där varje barn har rätt att bli sedd, respekterad och lyssnad på.

Varje träff avslutas med en stilla stund, där vi tänder ett ljus och ber en bön.

Vi arbetar utifrån teman som bygger på de bibliska berättelserna. Här finns tillfällen till att leka, känna andrum, skapa, bara vara, samtala, utbyta erfarenheter och umgås.

Kyrkans barntimme, 3-5 år

I Kyrkans Barntimme är barnen i åldrarna 3-5 år och vi vill göra det möjligt för dem att dela den kristna gemenskapen genom lek, pyssel och berättelser.

Måndagsgruppen, åk F-1

Måndagsgruppen är för barn som går i åk F-1 som vill lära sig dela den kristna gemenskapen genom lek, pyssel, samtal och skapande verksamhet.

Mix & Fix, åk 2 och uppåt

För dig som tycker om att laga mat och baka!

Orgelundervisning

För barn, ungdomar och vuxna.

Medlemmar i en barnkör står och sjunger i en kyrka.

DoReMi-kören, åk 1-3

Kom och sjung med oss!

Närbild på en barnkör som sjunger i ett klassrum.

FaSoLaTi-kören, åk 4-6

För dig som tycker det är roligt med sång och musik!