En bebis i dopklänning. Någon håller i barnets hand.
Foto: Jesper Wahlström /Ikon

Preliminärboka dop

Här kan du via ett formulär preliminärboka dop i Båstad eller Östra Karups kyrkor. Du kan även boka dop via telefon 0431-787 00. Observera att din bokning inte är definitiv förrän du fått en bekräftelse från församlingen.

Välkommen att preliminärboka ett datum för dop. När din bokningsförfrågan skickats får du en bekräftelse via e-post att din förfrågan mottagits. Vi återkommer inom några dagar med en definitiv bekräftelse av din bokning eller med förslag till förändringar om till exempel det önskade datumet inte fungerar. I samband med bekräftelsen meddelar vi även klockslag för ert dop.

Jag vill preliminärboka dop i

Jag vill låna en dopklänning

Behandling av personuppgifter: För att kunna administrera ett dop behöver vi dopkandidatens personnummer och eventuella vårdnadshavares kontaktuppgifter. Vårdnadshavarnas kontaktuppgifter gallras ut efter 20 år. Den döptas personuppgifter hanteras i vårt digitala kyrkobokföringsprogram KBOK så länge personen är tillhörig Svenska kyrkan. Om en vårdnadshavare till ett döpt barn inte är tillhörig Svenska kyrkan, blir personen s.k. ”antecknad vårdnadshavare” i KBOK. Det innebär att vi har tillgång till vårdnadshavarens adressuppgifter, för att kunna skicka ex. inbjudningar till barnverksamhet. På begäran kan uppgifter om ”antecknad vårdnadshavare” tas bort från KBOK. Personuppgifter säljs inte vidare och delas inte utanför Svenska kyrkan så länge Båstad Östra Karups församling inte är skyldiga att göra så enligt lag. Uppgifter överförs aldrig till ett land utanför EU. Personuppgiftsansvarig är Båstad Östra Karups församling, Kyrkogatan 21,269 33 Båstad. Telefon: 0431-787 00. E-post: bastad-ostrakarups.forsamling@svenskakyrkan.se Ta kontakt om du vill ha ut information om de uppgifter som finns sparade, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att framföra dem till tillsynsmyndigheten Datainspektionen/Integritetsskyddsmyndigheten.