Bröllop/Vigsel

Störst är kärleken!

Två människor möts, blir förälskade och vill dela livet tillsammans. Äktenskap och vigsel är då ett naturligt steg. Att inför Gud och sina närmaste visa sin kärlek och samhörighet är stort och högtidligt.

Vigseln är en gudstjänst med musik, psalmer, bibeltexter, löften och välsignelse.

Äktenskapet är en Guds gåva och människors ansvar. Allt detta genomsyrar vigselgudstjänsten.

Inför vigseln ansöker man om hindersprövning hos Skatteverket. Sedan bokar man tid och plats via pastorsexpeditionen. Inför vigseln träffar man vigselprästen och tillsammans går man igenom ordningen för vigseln och samtalar kort om äktenskapets betydelse.

Att vigas i kyrkan kostar inget om man tillhör Svenskakyrkan.

Det är brudparet själva som bestämmer om man vill ha ett "stort" bröllop med många gäster - eller om man vill ha ett "mindre" bröllop med endast vittnen. Kärleken är densamma!

Båstad-Östra Karups församling har tre fina brudkronor som bruden är välkommen att låna.

Välkomna att boka på 0431-787 00!