Foto: Ikon / Ola johansson

Dop

Dopet är en gåva från Gud om befrielse och beskydd. Det är tecknet för vårt hopp om det himmelska livet hos Gud. Det är också en tid att tillsammans glädjas åt dem som i och med dopet är villiga att gå in i omsorgen för en ny liten människa.

Dopet har en central plats i kyrkan och passar bra i söndagsmässan eller familjemässan och önskas ett enskilt dop går det förtsås bra att ordna. Många familjer som väljer att döpa sina barn i kyrkan i Melbourne ställer till med fest i vårt fina verandrarum. Det glasbeklädda rummet med utsikt över den lummiga trädgården blir den ideala platsen att fira ditt barns dop.

gunnar.olofsgard@svenskakyrkan.se angående dopsamtal.

Livet i Kyrkan - Dopet

Kyrkan är till för alla, och finns där för dig i alla skeden i livet. I vår nya artikelserie Livet i Kyrkan pratar vi med människor här i Melbourne som valt att fira någon av livets höjdpunkter i Svenska Kyrkan. Eller för vilka kyrkan utgör en varm och viktig mötesplats i vardagen. Vi börjar från början med en fantastiskt fin högtid för våra allra minsta – dopet.