Tack till alla er, mina läromästare!

Vad visste jag när jag kom hit till Åtvidaberg; om att jobba i en församling, om alla möjligheter och utmaningar som skulle dyka upp och om alla fascinerande människor jag skulle få möta i livets alla skeden?

Färsk präst var jag, men med ganska mycket annat med mig i bagaget. Och ALLT har jag haft nytta av. Jag är så tacksam för allt och alla jag har fått möta. Jag har lärt mig så mycket av er och ni har gett mig så mycket.
Så ta åt er allihop, när jag säger TACK!

Att få skriva i Åtvidabergsplatsen har varit jätteroligt och jag har uppskattat när jag då och då fått respons på det jag klurat på om liv, tro och kyrka.

Fritidsproblem behöver man aldrig ha här i trakten, här finns så mycket härligt att engagera sig i. Och gott om eldsjälar är det inte ont om :).

Min nästa fas i livet blir närmare mina söner i Stockholm och annat som också är nödvändigt. Ni kommer finnas i mina böner (sorry, ni har inget val!) och jag bär även minnena av den underbaraste natur jag vet med mig i ett hav av tacksamhet.

Sköt om varandra och lev väl, med Guds rika välsignelse!
Vi ses! Lotta

Lotta avtackas i Gamla kyrkan söndagen den 4 september kl 11, med enklare förtäring i församlingsgården efteråt.
Välkommen!

Foto: Kirsten Alm