Kristina Solfors Rehnholm 25 år i Åtvids församling

I somras var det 25 år sedan vår kära kantor Kristina Solfors Rehnholm anställdes i Åtvids församling.

Det var Ingmar Eriksson, som mer eller mindre övertalade henne att börjar jobba i kyrkan. Och på den tiden trodde Kristina själv knappast att hon skulle stanna så länge. Men hon fick alltmer spännande arbetsuppgifter, utrymme att växa och visa sina många talanger.
Åtvids församling fick snart inse vilket kap de hade gjort. Inte bara att Kristina både spelar piano, orgel, dragspel, fiol och banjo. Hon har rytmen i blodet och har berikat församlingen med ett omväxlad och fantastiskt körliv, med både barn- och ungdomskörer, där många unga har fått gedigna sångutbildningar, gospelkören Joy Singers som håller en mycket hög nivå och inte minst Klockarängskören där Kristina förbinder sina musikaliska talanger med sin stora diakonala förmåga.

Vanligtvis hade hedersgåvan i form av ett guldsmycke överlämnats i församlingsgudstjänsten den 6 januari under applåd av en fullsatt kyrka.
Nu får vi istället uppmärksamma henne här och ni har möjlighet att tacka och gratulera på Facebook eller via mail.

STORT TACK Kristina! Vi är så glada att du är hos oss!