Upptakt för årets konfirmander

Välkommen till konfa-upptakt i Åtvids Gamla kyrka söndagen 6 oktober kl 11. Vi längtar efter att träffa er!

Upptakt för årets konfirmander
Välkommen till konfa-upptakt i Gamla kyrkan söndagen 6 oktober kl 11.
Efter gudstjänsten samlas vi längst fram i kyrkan för fika och information.
Vi längtar efter att träffa er!
/Konfa-ledarna

Annälan till konfirmation

Konfa i Åtvids församling 2019-20. Är du redo för nya möten?
Till alla ungdomar födda -05

Nu är det DIN tur att få bli konfirmand!
Här får du lite info och kan anmäla dig till höstens grupper.

Alla startar söndag 6 oktober. Innan dess, i september, har vi en stor samling med mer info om vad det innebär att vara konfirmand.

Välkommen till ett spännande och utvecklande år!

Årets konfirmand-tema är: Nya möten!
Att vara konfirmand är för alla. Du behöver inte ha en tro eller kalla dig kristen för att anmäla dig till konfirmationsläsning. Du är välkommen som du är.
Vi träffas en tisdag eller onsdag varannan vecka för att ta reda på mer om hur livet är, vad och vem vi möter och hur vi gör det. Det kan handla om vänskap, kärlek, liv och död, framtid – och överallt handlar det om just MÖTEN, med oss själva, med andra och med Gud. Diskussioner, lek och allvar blandas.
Under året får du veta vad kristen tro innebär och att man faktiskt kan prata med Gud. Det upptäcker vi genom bön, andakt och gudstjänst.

I år provar vi ett nytt upplägg:
Konfirmandåret börjar med uppstart i Gamla kyrkan söndag den 6 oktober kl 11.00 och avslutas med konfirmation på påskdagen söndagen den 12 april. Först efter konfirmationen gör vi en gemensam konfirmandresa, första veckan på sommarlovet!

Konfa i Åtvids församling 2019-2020

Varannan vecka träffas vi i Församlingsgården på dessa dagar:
Tisdagar kl 15.30-18.30
Onsdagar kl 14.30-17.30
Vi börjar träffarna med en halvtimmes fika tillsammans. Du är välkommen direkt efter skolan.
I din anmälan ska du ange vilken dag/grupp du vill tillhöra.

Övernattning i Stora kyrkan - vi lär känna varandra – lör/sön 12-13 okt. eller lör/sön 19-20 okt.
Försök att hålla dessa datum fria från andra aktiviteter (från lör kl 16 till sön kl 12). Det brukar vara jätteroligt att vara med!

…och resan går till Oslo...! 15-18 juni 2020 (mån-tor)

Konfirmandsamlingarna och resan till Oslo är kostnadsfria. Bara enstaka måltider under resan kan du behöva betala själv.

Mer info om resan får du i september då vi kallar till ett möte i församlingsgården. Då får du träffa ”gamla” konfirmander, unga ledare och vuxna ledare och veta mer om konfirmandtiden.

Välkommen som konfirmand! Hälsar vi som håller i konfa 2019/20

Pedagogerna Susanne Bramfalk, Elin Holmberg och Samuel Näslund
Prästerna Lotta Damm och Christina Nilsson

ANMÄLAN:
Anmäl dig genom att mejla till konfirmandansvarig Susanne Bramfalk: susanne.bramfalk@svenskakyrkan.se senast söndagen den 15 september.

Mailet ska innehålla:
DITT

Namn:
Personnummer:
Adress:
Telefonnummer:
E-post:
Grupp: (tisdag eller onsdag)
Kompis: (Om du önskar vara i samma grupp som någon annan)
Behov: (Enskild undervisning, liten grupp, Hörsel/synsvårigheter, särskoleelev etc)
Bra att veta om mig: (Åksjuk, ADHD, Diabetes, Tål inte jordnötter, ångest etc)

MÅLSMANS/VÅRDNADSHAVARES