Foto: Lotta Damm

Hej hopp!

Jag heter Elin och ska jobba som assisterande pedagog här i församlingen.

Hej hopp!

Jag heter Elin och ska jobba som assisterande pedagog här i församlingen. Jag kommer från början från Valdemarsvik men bor just nu i Öndal tillsammans med min sambo Joel och vår katt Lilla My.
Jag tog studenten sommaren 2015 från Estetisk linje med inriktning musik på De Geer gymnasiet i Norrköping och sen dess har jag jobbat på olika ställen såsom förskola, matbutik och även i Svenska Kyrkan fast då i Folkungabygdens pastorat. Där har jag jobbat en hel del med barn och ungdomar och engagerat mig i Svenska kyrkans unga.

Elin Holmberg, pedagog Foto: Lotta Damm

Nu ser jag fram emot att möta Åtvids alla konfirmander och vara med i barn- och ungdomsarbetet här.

Jag har också varit ifrån Sverige ett tag, nämligen 4 månader i Spanien, då som studerande i det spanska språket. Att få resa och upptäcka nya kulturer och platser är något som mitt hjärta bultar extra mycket för.
Jag mår som bäst när jag får skapa minnen med mina vänner och min familj men jag älskar också när jag får tid till natur, musik, pyssel och att få mysa ner mig i soffan framför en bra tv-serie.