Foto: Johannes Frandsen/IKON

Under coronapandemin

Askims församling följer läget beträffande coronaviruset och anpassar gudstjänster och vardagsverksamhet efter myndigheternas rekommendationer. På denna sida vi samlat material som har publicerats och publiceras under pandemin.

Svenska kyrkan i coronatider

Svenska kyrkan anpassar sin verksamhet efter myndigheternas rekommendationer som rör coronaviruset.

En lapp med texten Tack för att ni visar hänsyn och håller avståndet i Coronatid.

Restriktioner covid-19

Restriktioner och rekommendationer avlöser varandra. Askims församling följer läget beträffande coronaviruset löpande och anpassar verksamheten efter myndigheternas rekommendationer.

Coronaviruset och praktisk hjälp

Är du i riskgruppen när det gäller Covid-19 (Corona) och tycker att det känns otryggt att vistas bland mycket människor i mataffären? Kyrkan kan hjälpa dig att handla.

Coronaviruset och samtalsstöd

Behöver du stöd, hjälp eller bara ett lyssnande öra? Du kan kontakta någon av församlingens diakoner eller präster för enskilt samtal.