Internationellt arbete

Har du ett hjärta som klappar både för människor helt nära och för människor långt borta så är du välkommen med i Älvsby församlings internationella grupp.

Internationella gruppens uppgift är att arbeta med de internationella frågorna samt att inspirera och hjälpa till vid Svenska kyrkans olika hjälporganissationers insamlingsperioder.

Act Svenska kyrkan
Act Svenska kyrkan kämpar för varje människas rätt till ett värdigt liv. Tillsammans gör vi arbetet möjligt.

Act Svenska kyrkan är tro genom handling. Vi arbetar långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor.

Dagligen blir vi påminda om de stora behov som finns runt om i vår värld. Genom olika kampanjer under året påminns vi om att vi kan ge av vårt överflöd för att avhjälpa andras nöd.

Här kan du läsa mer om Svenska kyrkans internationella arbete samt se aktuella insamlingsprojekt.

Svenska kyrkan i utlandet

Svenska kyrkan i utlandet finns för dig som är turist, utbytesstudent, au-pair, arbetar utomlands eller av någon annan anledning bor i ett annat land. Du är välkommen att komma för att fika och prata svenska, samtala med en präst eller en diakon, tända ett ljus för någon du saknar, fira gudstjänst och vara med i Svenska kyrkans verksamhet.

Lokalt kan du vända dig till

Sara Bohlin

Älvsby församling