Några personer sitter runt ett bord och fikar.

Verksamhet för alla åldrar

Vill du sjunga i kör, lyssna på föreläsningar, träffa andra småbarnsföräldrar, mötas och samtala om en god bok eller fördjupa dig i bibeln? I Älvsby församling finns något för alla. Stort som smått.

Varje vecka hälsar vi många människor välkomna till våra olika verksamheter i både Vidsel och Älvsbyn. Vi fikar, samtalar och umgås med varandra.

Du är alltid välkommen till vår församling, oavsett ålder, bakgrund eller religion.

Mötesplatser

Välkommen på Älvsby församlings öppna mötesplatser där du har möjlighet att träffa andra för att umgås och delta i olika aktiviteter. Till dessa är alla välkomna och i det krävs inte någon föranmälan.

Några personer sitter vid ett bord och läser och antecknar.

Studier och samtal

Välkommen till församlingens samtalsgrupper om tro och liv.

Några unga tjejer sitter och skrattar vid ett bord.

Ung i kyrkan

Du som är ung är en viktig del i vår församling och du är välkommen precis som du är.

Barn och familj

Barn och deras föräldrar är viktiga. I Älvsby församling finns lite olika verksamheter att ta del av. Till dessa är alla välkomna och i det krävs inte någon föranmälan.

Musik och körer

Här har vi samlat verksamhet som har med musik att göra.

Internationellt arbete

Har du ett hjärta som klappar både för människor helt nära och för människor långt borta så är du välkommen med i Älvsby församlings internationella grupp.

Sångstunder på äldreboenden

Några gånger varje vecka anordnar Älvsby församling sångstunder på Nyberga, Ugglan och Violen. Platsen och tiden för träffarna varierar, men mötet är alltid öppet för alla som vill avsätta en stund i sångens gemenskap.