Gudstjänster

I Älvsby församling finns två kyrkor, Älvsby och Vidsels kyrka. I dem firas gudstjänster och mässor. Gudstjänst kan också firas på annan plats; ibland på Fluxen och äldreboenden - ibland i någon närliggande by. Välkommen!

I Älvsby kyrka firas gudstjänst med nattvard tre söndagar per månad, en söndag firas gustjänst utan nattvard.

Veckomässa firas varje onsdag i Älvsby kyrka.

I Vidsels kyrka firas en enklare gudstjänst med mycket sång och musik en tisdag per månad.

Välkommen!

Veckomässa

Välkommen att fira veckomässa på onsdagar kl. 18.30 i Älvsby kyrka.

Sångstunder på äldreboenden

Några gånger varje vecka anordnar Älvsby församling sångstunder på Nyberga, Ugglan och Violen. Platsen och tiden för träffarna varierar, men mötet är alltid öppet för alla som vill avsätta en stund i sångens gemenskap.

En person sitter i en kyrkbänk med en bibel i knät.

Gudstjänst på Fluxen

Utvalda söndagar firas gudstjänst på Fluxen. Alla är välkomna, både boende på Fluxen och andra församlingsbor. Efter gudstjänsten serveras kyrkkaffe.

MÖJLIGHET ATT SWISHA DIN KOLLEKT

Det finns fler sätt att dela med sig på än att lägga pengar i kollekthåven.
I nuläget med begränsade besök i kyrkan, p g a smittspridning, har du möjlighet att bidra till kyrkans verksamhet ändå.
När du vill kan du swisha din kollekt till 123 170 97 57.

Tack för din gåva!