Foto: Emma Berkman/IKON

Musik vid dop, vigsel och begravning

Musik och sång skapar stämning och kan vara en hjälp att förmedla ett budskap utan att själv behöva säga det.

Musik vid dop och vigsel, begravningar

För att era dop/vigslar skall bli en helt enkelt underbar fest så behövs ofta en hel del planering.

Men hur är det egentligen med musiken i kyrkan? Har ni redan speciella önskemål eller vet ni inte alls vilken musik ni ska välja? I båda fallen är det bäst att ni kontaktar våra kyrkomusiker som kommer att hjälpa er. Det är bra om ni tar kontakt i god tid så att alla önskemålen kan uppfyllas!

För kontaktuppgifter, se nedan:

NY POLICY MUSIK VID KYRKLIGA HANDLINGAR

Musiken har en stor betydelse för många människor. De kyrkliga handlingarna, dop, vigsel, begravning, berör några av de viktigaste händelserna människors liv och det är därför naturligt att musiken har en central funktion i dessa sammanhang. Musiken kan ge uttryck för känslor och tankar som kan vara svåra, eller ibland omöjliga, att formulera i ord. Musiken kan förmedla minnen, minnesbilder och försätta människor i särskilda sinnesstämningar.