Pandemin har slagit hårt över hela världen

Vi står under samma himmel, men drabbas olika av dess konsekvenser. Möt några av våra utsända i ett webbinarium om pandemin och hur det påverkar omvärlden.

I webbinariet berättar Act Svenska kyrkans regionala representanter i Indien, Zimbabwe,  Israel och Palestina om hur coronapandemin har påverkat arbetet för de organisationer och kyrkor som vi samarbetar med. I många delar av världen är det kyrkor och andra lokala organisationer som driver eller ansvarar för humanitära insatser, skolor och sjukhus. I årets fasteaktion samlar vi in pengar för att lindra de svåra konsekvenserna av restriktioner och nedstängningar. Tillsammans kan vi göra skillnad.

Deltagare: Jessica Lindberg-Dik (Israel/Palestina), Sheila Mallik (Indien), Nils Bernhold (Zimbabwe)

Deltagare: Jessica Lindberg-Dik (Israel/Palestina), Sheila Mallik (Indien), Nils Bernholt (Zimbabwe)