Vinslövs församling

Hitta snabbt

En person har sin mobiltelefon i händerna. Skärmen visar Svenska kyrkans information om jourhavande präster.

Kontakt

Pastorsexpeditionen är öppen helgfri mån-tors kl. 10.00-12.00 Kyrkans Hus, Kyrkogatan 4, Vinslöv. Tel 044-85850.

Kalendarium

Här ser du vad som händer i vår församling

Välkommen att boka dop

Dopet är en vacker tradition som kan samla familj, släkt och vänner. Men det är också en högtidsstund. Alla som är samlade får lyssna till Guds löfte om kärlek och omsorg, alla dagar, vad som än händer.

Kyrkor, kapell och församlingshem

Vinslövs församling har fyra kyrkor, ett kapell och tre församlingshem

Församlingens kyrkogårdar

Vinslövs församlings kyrkogårdar är: Vinslövs kapellkyrkogård, Vinslövs nya kyrkogård, Nävlinge kyrkogård, Sörby kyrkogård och Gumlösa kyrkogård. Släktforskar man kan man även besöka Vinslövs gamla kyrkogård samt Gumlösa gamla kyrkogård (båda direkt placerade runt om kyrkorna).

Aktuellt i vår verksamhet

"Inlåst på häktet. En fängslande berättelse" med Pontus Mårtensson

Tisdagen den 23 april kl. 14.00 i Missionskyrkan i Vinslöv. Gemensam dagledigträff.

Pastagudstjänst

Onsdagen den 24 april kl. 16.45 - 18.30 bjuder Barn- och familjeverksamheten in till Pastagudstjänst (med temat "Växande") i Vinslövs kyrka.

Sinnesromässa

Torsdagen den 25 april kl. 18.30 i Vinslövs kyrka. Vi börjar kl. 18.00 med en enkel fika. Välkomna till en Sinnesromässa med temat ”Förundran”.

Ta i trä

Välkommen till en grupp som kombinerar att tälja i trä med det goda samtalet.

Händer i vår församling

Ny begravningsplats på Kapellkyrkogården i Vinslöv

Här skapas en ny askgravplats. Men nu får Vinslövs församling även en askgravlund!

Säkerhetsprövning av gravstenar

Vi har genomfört gravstensprovning på församlingens kyrkogårdar och har skickat hem ett brev till berörda gravrättsinnehavare.

Vinslövs nya orgel

En musikalisk följetong av Lars Hedström

Våra verksamheter

Barn och familj

Välkomna till oss!

Konfirmation och unga

Tänk även på att vi bara är ett samtal bort!

Personalens tankar om svenska kyrkan i Vinslövs församling

Inför Biskopsvisitationen under våren 2021 gjordes en film för att presentera för biskop Johan och hans kollegor vad Vinslövs församling är för oss som arbetar i församlingen. Nu bjuder vi in er till att få ta del av våra tankar om Vinslövs församling!

Kyrkans hus

en mötesplats för alla åldrar

Pastorsexpeditionen

Expeditionen är öppen helgfri mån-tors kl. 10.00-12.00
Kyrkans Hus, Kyrkogatan 4, 288 33 Vinslöv

Ytterdörren är låst men ring gärna på ringklockan.

Ni når oss även via:
Epost vinslovs.forsamling@svenskakyrkan.se
Telefon 044 – 858 50 (helgfri måndag – torsdag kl. 10.00 - 12.00)