Dop

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal.

Genom dopet blir man medlem i Svenska kyrkan. Vill ni döpa ert barn eller om du vill bli döpt som vuxen, kontaktar du Vindelns församling för bokning av dop.
Dopet kan antingen ske i en vanlig gudstjänst eller i en enskild dopakt med de närmaste. Att döpas kostar inget.

Vi har ett dopträd som står i församlingsgårdens entré. Tanken med ett dopträd är att synliggöra dopet. Det ska synas när någon blivit döpt. Barnets namn skrivs på dopduvan och duvan kan sedan hämtas vid dopfesten som brukar vara i början av året. Läs mer här >>>

För bokning av dop ring Pastorsexpedition på tfn. 0933-143 00. Telefon-och öppettider är månd-tors kl 10-12. Du kan även boka Vindelns församlingsgård för dopkalas.

Här kan du läsa mer om att döpas i Svenska kyrkan >>>