Mötesplatser

Välkommen att mötas i Vimmerby pastorat.

Musik för alla åldrar

Vad vore livet utan musik? Svenska kyrkan i Vimmerby är en viktig del av musiklivet.

Lär dig mer om kristen tro

Svenska kyrkan i Vimmerby har flera studiegrupper för dig som vill fördjupa dig i den kristna tron, vill veta mera om våra stora högtider eller bara är nyfiken på vad tron innebär för dig.

Efterlevandegrupp

"Ibland liksom tiden hejdar sig ett slag och något oväntat sker, världen förändras varje dag, men ibland blir den liksom aldrig densamma mer”

Syföreningar

I pastoratet finns flera syföreningar. För det mesta träffas vi i församlingshemmet eller hemma hos varandra. Platsen för träffen finns angiven på hemsidan under kalender och i tidningen. Välkomna!

Kvinnor träffas

"Kvinnor träffas" är en mötesplats för kvinnor i alla åldrar och från alla nationaliteter. Välkomna!

Sopplunch

Välkommen att dela en måltid med andra i församlingen!

Gud och Spagetti

Andakt för små och stora, ta med dig familj och vänner för en stund gemenskap! Vi äter mat, pysslar och fikar. Varmt välkomna!

Anslagstavlan

Här hittar du information om konserter, aktiviteter och andra händelser som sker i pastoratet.