Trådrullar
Foto: Eva Åhlander

Hand-arbetskretsen

Kreativt skapande i gemenskap

Varannan måndag träffas gruppen för att dela tips och kreativa idéer, prata material och återvinna sådant som församlingen fått som gåvor i form av tyger, garner m.m. Självklart pratas det om stort och smått, man fikar och hjälper varandra.

Arbetskretsen brukar också göra studiebesök, bland annat har de varit på Handarbetets Vänners ateljé och skola på Djurgården med efterföljande lunch på Hasselbacken. Detta är ett sätt att stärka gemenskapen och visa vårt tack till denna grupp som skänker intäkterna av sitt arbete till uppdatering av kyrkans textilier och till församlingens diakonala verksamhet.

Första advent äger den stora julbasaren i Sockenstugan rum där raggsockor, sjalar, vantar, väskor, juldekorationer, dukar, hembakat och annat säljs med strykande åtgång. Vill du också vara med och handarbeta i denna grupp är du varmt välkommen!

Handarbetskretsen träffas  varannan måndag, udda veckor, 13.00.
Varmt välkomna!