Foto: Pia Lundberg/Ikon

Leva-vidare-grupper

När någon som stått en nära har dött påverkas ens liv på olika sätt. Nya tankar och känslor kommer.

Varje människas sorg är unik och ingen kan egentligen förstå den, men det kan vara en hjälp i sorgprocessen att få uttrycka sina tankar, känslor och erfarenheter med andra som är i samma situation. I andras ord och känslor känner man igen sig själv.

Ulricehamns pastorat erbjuder efterlevande att få vara med i en grupp där det finns plats för sorg, frågor och tårar. Samlingarna börjar med fika och därefter leds samtalen i gruppen. Samtalen handlar om livet innan sorgen, tiden tillsammans med den man förlorat, tiden runt döden, begravningen med mera. Men också framåt, om vardagen, saknaden och trösten.

LEVA VIDARE GRUPP - Mitt i livet (kvällstid)

För dig som mist någon mitt i livet, familjemedlem/nära anhörig.

Gruppen träffas under 5 tisdagskvällar där varje tillfälle har ett tema som gruppen samlas kring.

Du bestämmer själv vad eller hur mycket du själv vill dela med dig av. Gruppen förbinder sig till tystnadslöfte, det som sägs i gruppen stannar där.

Start: Tisdag 20 februari kl 17.00-18.45, Västra kyrkogatan 3 B Ulricehamn

Kontaktperson för intresseanmälan/frågor:
Diakon Erika Erlén tel 0768-90 27 79,  erika.erlen@svenskakyrkan.se

LEVA VIDARE GRUPP  (dagtid)

Gruppen träffas under 5 onsdagsförmiddagar där varje tillfälle har ett tema som gruppen samlas kring.

Start: Onsdag 3 april kl 10.00 -11.45 Västra kyrkogatan 3 B Ulricehamn

Kontaktperson för intresseanmälan/frågor: