Någon håller händerna runt en kopp med kaffe.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Träffpunkt Vindfånget

Träffpunkt för daglediga. Varje måndag 10-12 i Trollbäckens kyrka.

Äntligen måndag!

Glada röster och skratt hörs när dörren till Trollbäckens kyrka öppnas. Det är måndag förmiddag och Vindfånget välkomnar till en stunds samvaro med fika. Under terminen löper ett program i ord och ton, som rör sig mellan både lättsamhet och allvar. Programpunkterna beslutas av Vindfångets eget programråd, bestående av deltagare i verksamheten. Vi avslutar alltid med andakt i kyrkan.

Träffas och trivs

Gemenskap med andra är ett av människans viktigaste och mest grundläggande behov. Känslan av gemenskap är nödvändig för såväl välbefinnande som för möjligheten att vara delaktig i olika sammanhang. Längtan efter liv och gemenskap är oerhört stor hos de allra flesta av oss.

Kommande programpunkter 2024

Filmvisning: Tyresöspelet, del 1.

Filmvisning: Tyresöspelet, del 2.

Trubaduren Hasse Lind ger ett visprogram med dragspel, gitarr och fiol.

Berättarcafé

1 april
Ingen Vindfångsträff (annandag påsk = helgdag)

8 april
Påskberättelsen i ord och gestaltning, med församlingens pedagoger Jenny och Johanna.

Info om vårens pogrampunkter uppdateras löpande.

Träffpunkt Vindfånget

Tid: Måndagar kl. 10.00–12.00

Plats: Trollbäckens kyrka

Kontakt med Vindfånget förmedlas av Jenny Åkerlind.