Foto: StockSnap/Pixabay

Drop in-bröllop

Störst av allt är kärleken och att fira den behöver varken kosta särskilt mycket tid eller pengar. Nästa drop in-tillfälle är på Alla hjärtans dag den 14 februari.

Drop in-vigseln är personlig och individuell, det är enkelt och nära, och ni kommer som ni är. Vigseln föregår med ett samtal med prästen och därefter är själva akten. Allt tar cirka 45 minuter.

Vi ordnar präst, lokal, musik, vittnen och till och med datum! Gäster, bukett, högtidliga kläder är alla valfria och ni bestämmer själva hur ni vill göra.

Det enda ni behöver tänka på är att beställa hindersprövning från Skatteverket i god tid och ta med er den godkända hindersprövningen, legitimationer och ringar till drop-in-vigseln. Kom ihåg att minst en av er ska vara medlem i Svenska kyrkan.

Boka en vigseltid under drop-in-tiden (kl 11-15), kontakta expeditionen på tel 0520-47 29 00 så kontaktar prästen er ca 10 dagar innan för ett samtal.

Hjärta med två ringar

Brev till blivande drop in brudpar

Så roligt att ni ska gifta er!