Några personer sitter runt ett bord och fikar.

Vuxen

Du är välkommen till allt som händer på hela Tjörn, inte bara i den församling du bor i! Det finns grupper både på dagtid och kvällstid.

Välkommen till gemenskapsträffar, temakvällar, samtalsgrupper med mera. Det mesta kan du bara komma till, till annat krävs anmälan. Alla är välkomna!

En grupp äldre personer sitter vid ett bord och fikar tillsammans.

Mat och mötesplatser

Kom och ät tillsammans, eller få dig en kopp kaffe och ett gott samtal. Här hittar du alla aktuella träffar och program.

På en klippa vid havet har en grupp personer slagit sig ner för att se på solnedgången.

Kropp och själ

Samtala med andra om tro och liv, vandra tillsammans eller möt Gud genom kristen djupmeditation.

Musik och kultur

I kyrkan på Tjörn hittar du ett brett utbud av konserter och kulturprogram. Kom och lyssna eller sjung själv i någon av våra körer!

Två glada äldre kvinnor sitter bredvid varandra och syr.

Skapa och prata

Låt kreativiteten flöda i olika material och tekniker, eller kom bara förbi och prata en stund. Här hittar du alla träffar med textil, måleri och annat skapande.

Sommarklädda personer tittar på kläder i ett ställ

S:t Mary Tjörn

Välkommen till S:t Mary second hand och café! Kom in och prata en stund, hjälp till som ideell eller arbetsträna. Du hittar oss på Hamngatan 58 i Skärhamn.

Hjälp vid servering

Vill du hjälpa till?

Inom kyrkan har du många möjligheter att engagera dig som ideell. Stort eller litet uppdrag, oftare eller mer sällan. Kyrka är vi tillsammans!

All verksamhet i möte med människor som Svenska kyrkan Tjörn bedriver är platser för undervisning, lärande och kunskapsfördjupning.

Svenska kyrkan Tjörns församlingsinstruktion

vi samarbetar med sensus