konfirmander med kikare, upptäckargrupp
Foto: Janåke Hansson

Ungdom

Vill du hänga med kompisar, hitta på roliga aktiviteter och lära dig mer om Gud? Välkommen till någon av ungdomsgrupperna på Tjörn!

Häng för ungdomar på Tjörn

• Ungdomsgrupp i Kållekärr.

• Mega-Pax i Myggenäs - för dig som går i årskurs 6 och uppåt.

Aktuella datum och mer information hittar du i kalendern.

Mer för unga i kyrkan

Konfirmander står i en ring, omgivna av grönska

Konfirmation

Vill du hänga, skratta, prata om livet och Gud, leka, fundera, åka på läger, tävla och göra massa annat kul? Ta då chansen att konfirmeras.

Ung resurs – ett praktikår i Svenska kyrkan

Letar du efter en meningsfull sysselsättning efter gymnasiet? Praktikåret Ung resurs är en möjlighet för unga vuxna mellan 18 och 25 år över hela Sverige att göra en insats för medmänniskor inom Svenska kyrkan och dela en församlings tro och liv.

En grupp ungdomar med vänskapsarmband står i en klunga med händerna i mot mitten.

Ansök till utbytesprogrammet

Utbytesprogrammet är för dig mellan 18 och 30 år. Dela vardagslivet, och engagera dig i kyrkan och samhället under tre månader i Filippinerna eller Tanzania. Sista ansökningsdag är 15 mars.

Stöd och hjälp för dig som är ung

Livbojen stödgruppers logotyp

Livbojen Tjörn

På Livbojen finns det grupper för barn och ungdomar med separerade föräldrar eller med någon i sin närhet som dricker för mycket alkohol, missbrukar droger, mår psykiskt dåligt eller för barn som har bevittnat våld. Livbojen är ett samarbete mellan Tjörns kommun och Svenska kyrkan Tjörn.