Vardagsverksamheter

Här hittar du exempel på mångfalden i den verksamhet som vi har i Svenska kyrkan i Los Cristianos.

Öppettider Caféet: mån-fre och sön 10-16:00 Lördag stängt. Lunch kl 11.30-15

Under vintersäsong har vi
Morgonbön i kyrkan

After school med sånger m.m. för barn och ungdomar

Kanelbulleklubb

Körsången

Sittgympan
Tisdagförmiddagarna efter morgonbönen i kyrksalen kl. 10.30 - 11:15.

Pilgrimsvandring

Fredagsträff

Mitt i byn onsdagar kl 18.00 Föredrag eller musik

Allsång fredagar kl 18.oo

Detaljerad information om våra aktiviteter, gudstjänster mm hittar du i kalendern eller i appen "Kyrkguiden" (sök på Sv kyrkan Teneriffa).
Välkomna tillbaka till vår kyrka i Los Cristianos!

Sittgympan startar ti 7/11

Öka din rörlighet och styrka på vårt gympapass. 45 minuters pass i sittande ställning.

Öppen förskola

Öppna förskolan välkomnar barn i förskoleåldern tillsammans med sina föräldrar. Vi leker, sjunger, umgås, pysslar och samtalar. Ingen föranmälan. Tisdagar 13.30 - 15.00

Pilgrimsvandringar

Påfyllning för kropp och själ. Vandringar längs leder på öns södra del.

Kom och sjung i kyrkokören

Nu är vi igång med körsången igen! Tisdagar kl. 19-21 (Fikastund mitt i)

Allsång

Välkommen till en härlig kväll med allsång och varmkorv. Mer information i kalendern.

Två händer spelar piano

Mitt i byn

Musik, föredrag, allsång, intervjuer och mycket mer. Välkommen till Mitt i byn - där kyrka möter samhälle.

Tjejträff

Fredagsträffen

Vi träffas igen i november

Kanelbulleklubben

Alla barn mellan 6 och 12 år är välkomna till Kanelbulleklubben. Vi sjunger, spelar musik, pysslar och läser en berättelse ur barnens bibel. Ingen föranmälan. Fika. Tisdagar 15.00-16.30

Biblioteket

Öppet onsdagar och fredagar 10.30 till 13.00

dopfunt kanna rinnande vatten

Dop

Ett litet barn har kommit till världen. Det vill vi gärna fira tillsammans med er - välkommen till dop!

Minnesstund och begravning

När någon dör finns det möjlighet att hålla begravning eller minnesstund på Svenska kyrkan i Los Cristianos.

Bröllop på Teneriffa

Bröllopstider? Vår trivsamma kyrka intill strand och hav är perfekt för bröllop i det lilla eller mellanstora formatet.