Biblioteket

Låna läsning i kyrkans skattgömma

Bakom dörren i ena änden av kyrkans terrass väntar en värld av äventyr, erfarenheter och klokskap. Kyrkans eget bibliotek.

Huvudvikten ligger på modern skönlitteratur men du hittar också svenska klassiker, fackböcker, lexikon (dock ej för utlåning), ljudböcker och lyrik.

Biblioteket uppdateras varje säsong med nyutgivna svenska böcker som köps in av bibliotekarierna. Många besökare och turister lämnar också in böcker innan de reser från Teneriffa - vilket vi är mycket tacksamma för!

Flitigt läsa gör dig klok. Därför läs varenda bok.

Falstaff fakir

Utgallrade böcker sätts ut till försäljning på hyllorna i kyrkans foajé. Inkomsterna går till inköp av ny litteratur.

För att låna ska du vara medlem i församlingen. Det går att lösa medlemskort i biblioteket när de har öppet, via hemsidan eller på kyrkans expeditionstid. Du kan också köpa ett lånekort för en kortare period. Lånetiden är inte tidsbegränsad - du lämnar helt enkelt tillbaka böckerna när du läst dem klart.

Biblioteket är öppet onsdag och fredag 10.30-13.00

Välkommen in!