Foto: Henry Mukka

Pilgrimsvandringar

Påfyllning för kropp och själ

Under vinterhalvåret arrangerar kyrkan pilgrimsvandringar längs med kända leder vid kust och berg på öns södra del. Kyrkan har arrangerat dessa vandringar under många år och erbjuder ett tiotal olika vandringar.

En pilgrimsvandring på Teneriffa är för mig en totalupplevelse - att i öns vackra natur få näring för både kropp och själ får mig att må riktigt bra.

Vandringarnas längd och svårighetsgrad varierar så det är viktigt att ta del av informationen inför varje enskilt tillfälle. Tänk också på att packa kläder efter väder, vatten, lämplig matsäck och skor som ger bra grepp på steniga - och ibland också branta - stigar.

Här ser du bilder från några av våra vandringar:

Jag uppskattar enkelheten och gemenskapen då vi tillsammans får vandra i den omväxlande naturen. De andliga "stoppen" ger upphov till en stunds välbehövlig eftertanke och stillhet.