Söndagen den 30 augusti är temat i våra kyrkor Medmänniskan. Dagen till ära gästas vi, efter mässan, av dokumentärfilmaren Tom Alandh som berättar och visar filmklipp ur några av sina mer än hundra dokumentärer om möten med människor.
Oavsett om man heter Monica och är en känd jazzsångerska, Kennet och precis har muckat från fängelset eller Pia som varit hemlös stora delar av sitt liv – alla har de ett liv som måste få berättas. Människors livsberättelser står i fokus – det är Tom Alandhs viktiga budskap.
Tom Alandh, dokumentärfilmare visar filmklipp och berättar
När: söndag 30 augusti, ca kl. 12.15
Var: Sundbybergs kyrka, församlingssalen