Foto: Isabella Magnerholt

Johnny Frisk först över mållinjen på Kyrkans klassiker

Nyhet Publicerad Ändrad

Grattis till Johnny Frisk som blev först med att skicka in ”kyrkans klassiker”-foldern till biskop Johan för signering.

- Det har varit både kul och utmanande. Det viktigaste för mig har varit bibelläsningen. Tack vare de utbalda bibeltexterna man skulle läsa har jag hittat tillbaka till Bibeln. Inte minst förstärktes Bibelns kärleksbudskap för mig. Och jag blev nyfiken på texterna och kände att ”det här vill jag diskutera mer om”, berättar Johnny Frisk.

Johnny är gift med församlingspedagogen Maria och pappa till två-åriga Alma. Han jobbar med drift- och underhållsfrågor på DeLaval, är kyrkvärd och har under många år hjälpt till under konfirmationsläger samt är 2:e vice ordförande i Grödinge församling.

- Jag hade redan en vana att gå i kyrkan så det var inte så svårt att få ihop de kryssen. Det enklaste, att tända ljus hemma, blev ändå det svåraste. Vardagen snurrar på snabbt som småbarnsförälder och det svårt att ta tid att bara vara för sig själv och tända ljus för någon annan. Det var en utmaning, berättar Johnny som redan nu ser fram emot nästa års klassiker.

Läs mer om Kyrkans klassiker här.