Foto: Alex & Martin /IKON

Kondoleanser

Det kan ibland vara svårt att veta hur man ska visa sitt deltagande till de anhöriga i samband med ett dödsfall. Förutom att prata direkt med de anhöriga eller lämna blommor så kan man skicka en kondoleans i samband med begravningen.

Vi har tre val av kondoleanser: Blomsterfonden, till Kyrkans internationella arbete eller Svenska kyrkan i utlandet (SKUT).

Blomsterfonden är Storfors församlings fond för diakonalt arbete.
Fondens ändamål är:

• Blommor vid hembesök för främst äldre och sjuka.
  • Arrangera samkväm för församlingens äldre.
  • Givande av gåvor i samband med jul till behövande i församlingen.
  • Givande av kontanta medel till behövande personer i församlingen.
  • Stötta andra projekt av diakonal betydelse som kyrkan anser viktig.

Beställ kondoleans

• Du kan göra din kondoleansbeställning genom att fylla i formuläret nedan.

• Tänk på att det kan ta upp till två vardagar innan kondoleansen är klar. Om begravningen är inom två dagar ber vi dig istället att kontakta pastorsexpeditionen för att beställa kondoleansen.

• Betala sedan kondoleansen till vårt bankgiro: 5362-5745 kom ihåg att ange blomsterfonden eller kyrkans internationella arbete och ditt namn.
    Du kan också swisha betalningen till swishnummer 123 211 15 16. Skriv då ”Kondoleans ” i meddelanderutan, glöm inte och skriva ändamålet, Blomsterfonden, SKUT eller Kyrkans internationella arbete i samma ruta.

• Du kan också komma till vår pastorsexpedition och betala eller beställa.
    Besökstider ons och fre kl 10.00-12.00.
    Telefontider mån-fre kl 10.00-12.00.

Skriv in din hälsning/vers som ska skrivas in på kondoleansen i fältet ovan. Till exempel: En sista hälsning... Vårt varma deltagande...

Välj endast ett ändamål

Minsta belopp är 50 kr. Läs igenom din beställning och bekräfta genom att klicka på knappen "Skicka" nedan.