Foto: Sven-Erik Falk

Kyrkogårdsförvaltningen

Välkommen till kyrkogårdsförvaltningen! Vi sköter kyrkogårdarna och begravningsverksamheten för alla som bor i Stenstorps pastorat, oavsett livsåskådning eller medlemskap i Svenska kyrkan. Kontakta oss gärna om du har frågor.

Olika former för gravar

Det finns flera sätt att bli begravd. Utöver de traditionella gravarna för kista eller urna finns också minneslundar och olika typer av askgravar.

Säkra gravstenar

En gravsten måste vara säkert monterad och får inte utgöra en säkerhetsrisk för besökare eller anställda. Vart femte år kontrollerar därför huvudmannen gravstenarna på en gravplats.

Skötsel av gravar

Den som är gravrättsinnehavare ska hålla graven i ett vårdat skick.

Kontakta oss

Enklast når du kyrkogårdsförvaltningen genom att ringa expeditionen i Stenstorps pastorat. Telefontiderna är måndag och fredag kl 9-12, tisdag 13-15, onsdag - torsdag 9-12, 13-15. Du kan också skicka e-post till stenstorps.pastorat@svenskakyrkan.se. Läs mer om vilka som arbetar med kyrkogårdarna på vår kontaktsida.