Församlingar

Församlingarna är basen för Svenska kyrkans liv och verksamhet. I Solberga pastorat finns tre församlingar och ett gemensamt kansli.

I församlingarna firas gudstjänster, bedrivs undervisning och utövas diakoni och mission. Om du är osäker på vilken församling du tillhör kan du enkelt söka reda på det här.

Solberga församling

Församlingens gudstjänster präglas av musik och sång! Här strävar vi efter att alla ska kunna känna sig hemma i gudstjänsten, oavsett bakgrund eller ålder.  Tradition och förnyelse är viktiga delar i strävan efter att göra gudstjänsten till ett möte mellan församlingen och Gud.

Jörlanda församling

Gudstjänsterna i Jörlanda kyrka präglas av tradition och förnyelse. Här interageras barn, ungdomar och familjer i gudstjänsten. Kyrkomusiken är en bärande del av gudstjänstlivet och är fylld av lovsång och tillbedjan.

Hålta församling

Fokus i gudstjänsterna ligger på det centrala budskapet om Jesus Kristus, hans död och uppståndelse, och Guds kärlek till människor. Gudstjänsterna präglas av en stor delaktighet från församlingen vid olika moment och praktiska uppgifter, som exempelvis musicerande. Barn och unga ges stort utrymme.